Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti MANMAT s.r.o. platné od 13. 10. 2025

1. Úvodní ustanovení a identifikace prodávajícího
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.manmat.cz (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

1.2. Prodávající: MANMAT s.r.o. Se sídlem: K Drůbežárně 220, Velká Ledhuje, 549 54 Police nad Metují IČO: 03166236 DIČ: CZ03166236 Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Hradci Králové, oddíl C, vložka 33827. Kontaktní e-mail: expedice@manmat.cz Kontaktní telefon: +420 737 009 677 (dále jen „prodávající“)   
1.3. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
1.4. Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.5. Tyto VOP se vztahují na kupující, kteří jsou spotřebiteli. Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Pokud je kupující podnikatelem a jedná v rámci své podnikatelské činnosti, použijí se ustanovení občanského zákoníku pro koupi mezi podnikateli a ustanovení těchto VOP o ochraně spotřebitele se neuplatní.
 
2. Uživatelský účet
2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webovém rozhraní obchodu může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 24 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně VOP).
 
3. Uzavření kupní smlouvy
3.1. Prezentace zboží umístěná na webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář na webovém rozhraní obchodu. Odeslání vyplněného objednávkového formuláře kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“ se považuje za návrh kupujícího na uzavření kupní smlouvy (dále jen „objednávka“).
3.3. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající potvrdí přijetí objednávky kupujícího, a to zasláním potvrzovacího e-mailu na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce. Tímto se sjednocuje a zpřesňuje dříve nejednoznačná definice vzniku smlouvy.   
3.4. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
3.5. V případě zjevné technické chyby na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní obchodu (např. cena 0 Kč nebo cena zjevně nepřiměřená hodnotě zboží), není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zjevně chybnou cenu. Prodávající bude kupujícího neprodleně informovat o chybě a zašle mu na jeho e-mailovou adresu změněnou nabídku. Změněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí ze strany kupujícího.
 
4. Cena zboží a platební podmínky
4.1. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty (DPH) a všech souvisejících poplatků. Ceny jsou platné v okamžiku odeslání objednávky a jsou konečné. Tímto se odstraňuje neplatná klauzule o jednostranné změně ceny.   
4.2. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby: 
a) v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce; 
b) bezhotovostně převodem na účet prodávajícího; 
c) bezhotovostně platební kartou online prostřednictvím platební brány.
4.3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.4. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je zasílán v elektronické podobě na e-mailovou adresu kupujícího.
4.5. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až úplným zaplacením kupní ceny.
 
5. Dodací podmínky a převzetí zboží
5.1. Způsob doručení zboží určuje kupující ve své objednávce. Náklady na dopravu jsou uvedeny v průběhu objednávkového procesu a jsou připočteny ke kupní ceně.
5.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
5.3. Doporučení při převzetí zásilky: Kupujícímu se doporučuje, aby při převzetí zásilky od přepravce zkontroloval neporušenost obalů zásilky a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámil přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky se doporučuje zásilku od přepravce nepřevzít. Tím nejsou dotčena zákonná práva z vadného plnění, včetně práv ke skrytým vadám.
 
6. Právo spotřebitele odstoupit od smlouvy
6.1. Kupující, který je spotřebitelem, má v souladu s § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. V případě, že je předmětem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
6.2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od této smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo e-mailem na adresu expedice@manmat.cz). Kupující může použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou těchto VOP, není to však jeho povinností.
6.3. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud kupující v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení o uplatnění práva na odstoupení od smlouvy.
6.4. Důsledky odstoupení od smlouvy
a) Kupující je povinen zaslat zboží zpět prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím.
Zboží zasílejte na adresu pro vrácení:
MANMAT s.r.o., K Drůbežárně 220, 549 54 Police nad Metují.
E-mail pro komunikaci o odstoupení a reklamacích: expedice@manmat.cz
b) Náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu nese kupující. Tato informační povinnost je explicitně uvedena v souladu s § 1820 odst. 1 písm. j) OZ. 
c) Prodávající vrátí kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, včetně nákladů na dodání zboží. 
d) Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který je běžně dostupný, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží [§ 1832 odst. 2 OZ]. 
e) Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží zpět, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal, podle toho, co nastane dříve [§ 1832 odst. 4 OZ]. 
f) Peněžní prostředky budou vráceny stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal, pokud se strany nedohodnou jinak.   
6.5. Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží: Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností [§ 1833 OZ]. To znamená, že si kupující může zboží vyzkoušet tak, jak by to bylo možné v kamenné prodejně (např. vyzkoušet postroj psovi), ale neměl by ho používat. Požadavek na vrácení zboží "nepoužitého" a v "originálním obalu" je nezákonný a byl odstraněn.   
6.6. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, a dále zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
 
7. Práva z vadného plnění (Reklamační řád)
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží: 
a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem, 
b) je vhodné k účelu, pro který ho kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, 
c) je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
7.3. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí.
7.4. Postup při reklamaci
a) Práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho sídla: MANMAT s.r.o., K Drůbežárně 220, 549 54 Police nad Metují. 
b) K reklamaci je kupující povinen doložit doklad o koupi zboží (např. fakturu) a poskytnout popis vady. 
c) Prodávající není povinen přijmout k reklamaci zboží, které je znečištěné nebo nesplňuje základní hygienické požadavky. 
d) Předložení zboží v originálním obalu není podmínkou pro přijetí reklamace. Tento nezákonný požadavek byl odstraněn.   
7.5. Práva kupujícího při reklamaci
a) Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné. 
b) Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil, pokud se vada projeví opakovaně, je vada podstatným porušením smlouvy, nebo je z prohlášení prodávajícího zřejmé, že vada nebude odstraněna v přiměřené době.
7.6. Vyřízení reklamace
a) Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. 
b) Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Po vyřízení reklamace vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.7. Náklady na reklamaci: V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo musí kupující uplatnit u prodávajícího do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu. Jedná se o zásadní opravu oproti původním VOP, které byly v přímém rozporu s § 1924 OZ.
 

8. Ochrana osobních údajů
8.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je dostupný na webovém rozhraní obchodu.

 

9. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
9.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.   
9.2. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr (ODR) byla ukončena. K mimosoudnímu řešení sporů v ČR je příslušná ČOI, viz výše.
9.3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line.
 

10. Závěrečná ustanovení
10.1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
10.2. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
10.3. Prodávající je oprávněn znění VOP měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP. Změny těchto VOP se uplatní na smlouvy uzavřené po datu účinnosti dané verze.
10.4. Přílohou těchto VOP je vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies